lördag 10 september 2011

Skolan!

Karin kommenterade och frågade hur det går i skolan för mig, så jag tänkte berätta lite om det. Ni är väl hemskt nyfikna kan jag tro.
Jag går samhälls-och beteendevetenskapliga programmet här på Örebro Universitet. Det är bara den här första 30 poängs kursen - Vetenskaplig baskurs - som är gemensam, sedan får man själv välja inriktning.
Man kan välja mellan sju olika discipliner;
-nationalekonomi
-statskunskap
-kulturgeografi
-genusvetenskap
-sociologi
-socialpsykologi
-eller psykologi.
Jag kommer självfallet välja psykologi, eftersom jag är mest inriktad åt beteendevetenskapen. Fy fasen så intressant det ska bli!
Det känns verkligen som jag valt rätt program, eller ja än så länge. Vi har inte börjat med de "riktiga" föreläsningarna än, men vi har fått känna på grupparbete och seminarium åtminstone.

Längt ner till höger är den vägen man kommer upp på, när man rejsat ner till skolan på cykel! Eller gått.
Puss

1 kommentar:

  1. YAY!

    Var på studiebesök till Örebro Universitet en gång, tyckte det var skitmysigt. Modernt och snyggt! Hoppas det fortsätter bra! :)

    SvaraRadera