fredag 19 mars 2010

Kan man få va fet ifred eller?!

Idag har jag vart på stan med Linda, hon är så härlig!
Ganska ofta när hon och jag är ute och går och syns tillsammans, får vi höra och se så jävla mycket skit rent ut sagt. Nästan uteslutande från killar, oftast i tonåren/senare tonåren.
Svenska pojkar brukar för det mesta "verka i det tysta" genom att stirra och fnissa. Invandrarkillarna kör mer "Hallå, min kompis vill ha ditt nummer hahaha!"
Precis det hände idag när vi skulle in på banken. Ett gäng killar med blandad härkomst (det är bara i gäng killarna kan säga sådana saker, är det inte konstigt?), stod utanför dörrarna och skrek just sådär. Av ren vana gick Linda och jag bara förbi och inte brydde oss, men efteråt ångrade jag mig att jag inte sa eller gjorde något.
Jag vet bara inte vad. Vad ska vi som tjocka tjejer göra? Det är ju enbart därför dom skrek så, för vi är överviktiga. Hade dom skrikit "Hallå, vi ska knulla er tills ni går sönder hahaha!" istället, hade vi kunnat anmäla dom för sexuella trakasserier. Men att be någon om telefonnummer lite ironiskt, kanske inte räknas.
Jag tycker inte synd om oss, vi får inte självmordstankar av det här, men inte fan ska man väl behöva höra sånthär?
Nån cynisk jävel skulle nog säga åt oss att bara bli smala, så skulle vi slippa allt, men det kan ni ju bara glömma.
Kära nån, kan man få trivas som man är, tycka om sig själv, fast man är tjock och mår bra? DET är ett fenomen som det sällan skrivs om i Cosmoplitan.

Så snälla alla jävla pubertala killar; tänk på vad ni skriker. Nästa gång kanske vi bär maskingevär.

VI hjärta OSS

4 kommentarer:

  1. jag ÄLSKAR verkligen det här inlägget emelie. LÅT STÅ liksom :D
    vi <3 oss 4-evah.

    SvaraRadera
  2. Älskar det också, klockrent!
    Jävla pack.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket jävla bra inlägg! <3

    SvaraRadera
  4. Åh hata dom människorna! älska oss! bra sagt Emelie! fuck yeah! puss på er!

    SvaraRadera