torsdag 21 oktober 2010

Slicka mig reheeen och älska mig sehen!

På senaste tiden har jag lyssnat på en del musik. Inte direkt med flit, utan det har bara blivit så.
Så kom jag på att det finns så många låtar man förknippar med olika människor.
Jag tänkte att jag kanske skulle göra en spott-lista med alla dom, så blir de liksom att man får känna igen sig själv. Men det låter ju lite töntigt, så jag kanske skippar det.

Den första låten jag minns att jag förknippade väldigt starkt med en person var
Sailing to Philadelphia - Mark Knopfler
Det var i tvåan på gymnasiet och jag var olyckligt kär i en slägga som skickade den till mig på dattan. Det är en himla bra låt faktiskt, nu när jag inte bölar varje gång jag lyssnar på den.

Äsch då, jag tänkte att jag skulle skriva massa förklaringar till olika låtar, men det blir ju bara om lycklig eller olycklig kärlek nästan och det är ju hemskt eftersom jag mest känner mig så hemskt lyckligt kär nuförtin.
Sebastian förknippar jag hemskt mycket med en låt som vi hörde på våran första dejt. När vi hade ätit blodpudding kollade vi på Into the wild och skrattade åt översättningen av
Society - Eddie Vedder
och sen dess har det liksom varit våran låt kan man säga.

Sen finns det ju massa låtar jag förknippar med gymnasietiden, med gänget och olika andra personer. Ni vet ju vad jag snackar om mina babes..:
Partyskivorna!
Där vi har med dängor som Slicka mig ren, Ingen vill veta vart du köpt din tröja, Kids in America och Boten Anna.
Fyfasen, det var tider.

En klassiker är ju när vi spelar en av dessa utsökta partyskivor på nattbussen, vi sitter längst bak och skittuffa med vår s.k. bergssprängare och några unga killar (som antagligen vill impa på Odius-killarna) ropar till oss "HAR NI INGET MED AC/DC?!"
Och vi typ dog av skratt!
Haha ja jädrar, vart tar tiden vägen?

1 kommentar:

  1. en blir så himla emotional när man tänker på alla partyskivorna! Those were the daaays.

    SvaraRadera