fredag 1 juli 2011

Ludviika!

Ja just ja, jag skulle ju berätta om Ludvika! Det är en ganska skittråkig historia, men alla ni fans där ute är väl riktigt nyfikna, kan jag tänka mig.

I lördags åkte jag och Sebbe till Ludvika, vilket på riktigt är RAKA vägen 50 från Örebro. Svängde typ noll gånger. Inte ens i rondellerna. Jag ba till Sebbe som körde: "Rakt fram!"
Som i den där gamla reklamen ni vet (försökte faktiskt hitta den på tuben, men det sket sig). Haha ja jädrar.
Ja, Ludvika ja!
När vi kom dit till huset vi skulle bo i, visade sig vara en jättestor villa som vi skulle dela med en annan familj. Fast vi hade ju varsin våning. Dock hade familjen Holmström med sällskap dragit nitlotten och fått övervåningen. En helvetesvåning.
Det var så varmt hela tiden och kvavt och dant. Men men, en fin villa!
Hon som ägde huset hade så jäädra mycket blommor. Alltså det var helt sjukt. Visst att det var mycket blommor inomhus, men det värsta var utomhus.
Det är synd att jag inte tog kort, för det var verkligen Ö V E R A L L T!
Runt hela huset, runt uthusen, utspridda här och var i hela trädgården. Hon hade dessutom "pyntat" med diverse tokiga prylar. Tomtar, flugsvampar, änglar och en betongschäfer(?!).

Ja, så var det som en semester. Vi hade inga speciella planer eller så, vi ba levde liveh liksom.
Jag brände mig på benen efter en dag vid stranden. Det har väl inte hänt på 10 år.
Jaha, så vann jag ju i Texas hold'em!
Jag hade aldrig i mitt liv spelat det där, men så råkade jag vinna. Jag hade visst "lurat dom att jag hade sämre kort". Jaha, se på fan!
Såååå, är ni med på en turnering, kompisar? Pokerstars.com nästa liksom!

I tisdags kväll åkte jag hem, vilket var lite synd faktiskt. Det var trevligt där!
Sebbes bror har en Adrian som är så jäkla söt! Han är 9 månader och en jättesnäll bäbis. Det är nästan precis ett år mellan honom och Kerstin, vi ska försöka matchmakea dom.
Lammkött liksom.
Så jag saknade ett glatt litet barn när jag kom hem. Men som alla säger "Det skulle inte förvåna mig om du var gravid om ett halvår!"
Eh, jo det skulle förvåna mig.

Jaha, det var den minisemestern det. Vecka 32 blir det en riktig semesterresa, då jag, Emmy och Elin åker till Mallis och hälsar på Gustav! Ska bli så jädra göööttt!
Pussyhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar