söndag 10 juli 2011

Well hello

Just nu sitter på jobbet hos A för tillfället och det känns så bra för jag har längtat efter det hela veckan!
Jag har nämligen arbetat på nya stället hela veckan. En jädra pärs alltså.
Det var länge sen jag började på ett nytt jobb, men det suger ju fasen musten ur en!
Allt nytt och inga direkta pedagogiska ledare som förklarar på vettigt sätt. Det är ju härligt med folk som kör med "Nej, inte så!" istället för "Gör så här istället".
Men visst, har man jobbat på samma ställe i flera år och rutinerna sitter i ryggmärgen är det svårt att lära ut.
Om man är dum i huvudet.
Nej okej, det är inte så farligt. Det är faktiskt ett bra ställe, brukaren är härlig och lätt att hänga med.
Det är nog mest att jag inte är van att ha kollegor att prata med(?!). Ärligt.

Lika bra att ge upp tanken på att jobba med människor över huvudtaget. Vet inte vad jag ska satsa på då...
Författare kanske. Poet. Jägare. Slaktare. Ja fyfasen, jobba med djur! Gu va skönt!
Dom är inte störiga, kan inte säga dumma grejer, det blir ingen pinsam tystnad OCH dom är gulliga!
Ska söka jobb på zoo NU!
Vill helst jobba med leoparder. Och alla andra övriga kattdjur.


Haha, så himla gulligt djur!
Jag älskar djur.
Särskilt med en god sås.
Hehe, skooojjaa! (love kött och sås iochförsig)

Ja jädrar, livet va.
Puss hej.

1 kommentar:

  1. Haha den där bilden är typ lika bra som hamstern med minimoroten i munnen! :D Love it!

    SvaraRadera