onsdag 30 mars 2011

glida runt, hänga runt, låna pengar

Vilken härlig dag detta varit!
Skojaaa!
Imorse vaknade jag med magknip och på väg till skolan för historiaprov åkte jag fast för fortkörning. Eller "fort"körning ska man nog säga.

Ni som känner till Örebro, vet att Brickebacken heter det av en anledning. Det är en jättelång backe härifrån om man ska ner mot stan, där det ligger en skola precis i närheten, därför är det hastighetsbegränsning 30 km.
Så när jag åker ner för denna backe, ligger det ju inte i min natur att bromsa och då är det ju lätt att det slinker över 30km/h...
När polisen vinkade in mig trodde jag att det var en vanlig rutinkontroll först, jag fattade inte alls att jag kört för fort. Men sen visade han att jag kört i 42 km/h, vilket låter så himla mesigt, men det leder till dryga böter ska jag säga.
Såklart hade jag ju glömt plånboken hemma och därmed körkortet, detta blev ju lite för mycket och någon tår letade sig ner för min kind.
Polisen var världens snällaste, han klappade mig på axeln och sa att det inte var något att oroa sig för. Jag slapp också undan de 500 spänn som det kostar om man inte har körkortet med sig.

Fy sjutton, det var en jädra dålig morgon att göra prov på, med magknip och ingen näring i kroppen och en bot på 2400 på det.
Tur att man har både CSN och extrajobb ska jag säga.
Och jag får tillbaka 3020 på skatten, så det går nästan jämt upp.

Varför jag inte plånboken med mig? Jo, jag hade den i den andra jackan, idag invigde jag nämligen min nya vårjacka! Något bra med denna dagen iallafall. Det är nämligen en jättefin jacka.
Nu ska jag "försöka ha en fortsatt bra dag ändå", som polisen sa till mig. Han var så himla bra.
Adjöken

1 kommentar:

  1. Usch för det där bytandet av jackor, det är då man hamnar i fällan att glömma plånboken. Just då ska man till affären och ska handla - eller råkar ut för en p-bot. Typiskt! Hoppas det blev en hyfsad dag iallafall då!

    SvaraRadera