tisdag 2 februari 2010

All by my sehehelf

Ledig dag. Skönare än skönast idag känner jag.
Var egentligen fika med folk förut, men jag orkade inte.
Har jobbat tors-mån vilket alltså är 5 dagar, en vanlig vecka för en vanlig arbetare, egentligen inget konstigt. Och mitt jobb som är så slött? Får betalt för att hänga med en tjej i skolan och träffa kändisar och grejer.
Men dessa 5 dagar har jag vart k o n s t a n t med henne. Vanliga dagar kan hon sitta vid sin dator eller läsa en bok och jag får lite rast. Men dessa dagar har vart fullt upp och jag har (försökt) hållt humöret uppe och vara trevlig hela tiden. Det tär visst mer än man tror.
Men imorgon hoppas jag på en lugnare dag, med vanliga aktiviteter.
Så idag är en själv-dag.
Ska nog städa och diska lite, lämna pappersinsamlingen, byta lakan. Allt i en lagom takt och bara njuta av att jag inte har någon tid att passa.
Hejsålänge.

2 kommentarer: