tisdag 15 december 2009

harmonica

Jag har glömt berätta hur härligt det var i lördags när jag var på väg hem efter en sväng på stan. En pojke i kanske 10årsåldern gick framför mig. När jag kom närmare hörde jag att han spelade munspel. Det var inte så bra, men fint. Det kändes lite som en saga.

I söndags var vi ju på Elins teater. Hon var bäst, men föreställningen var lite för lång, så Joar och jag missade sista tåget hem, fast vi sprang hela vägen. Så vi fick åka till Örebro där min älskade bästaste pappa kom och hämtade oss mitt i natta.

Idag flyttar en ny person in på Jungfrugatan, jag ska ringa henne nu och kräva pengar. Jag har ju faktiskt betalat hela denna månaden, så halva hyran borde jag få tillbaka.
Idag ska Alarosen, nya fastighetsbolaget, gå runt och ge oss hyresgäster en julklapp. En smäll på käfta kanske.
Sen blir det träna i Vingåker och vidare till syrran tror jag.
Adieu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar