tisdag 8 december 2009

Tagen för rattfylla

JAHA, då tänkte jag uppdatera om mitt spännande liv serrni!
Igår råkade jag ut för en poliskontroll.
"Vi kollar körkort och nykterhet"
Jag hade plånboken i jackfickan, så de tog ett tag innan jag fick upp den. Polisen stod och harklade sig och suckade, men tillslut fick jag fram det. Polien ba MHMM! med suspekt look. sen fick jag blåsa. "Blås länge nu förfan. Fem sekunder"
Det gav utslag vettö!
"Det är nog bäst du följer med till stationen lilla fröken"
Och jag mitt dumma nöt, hade ju ätit upp alla dom där äckliga i Alladinasken på jobbet. Det är en jävla massa sprit i dom tydligen.
När vi väl kom till staionen fick jag gå in i ett rum och så kom de in två poliser. Good cop, bad cop fo real alltså! Första "Sötnos du säger att du ätit alla dom äckliga i alladinasken? Var dom goda?" Jag nickade. Andra polisen "Förihelvete snorunge, du har ju druckit minst en flarra whiskey!! Du är ju full som ett ägg!"
Då bröt jag ihop och började storböla. Jag bad dom ringa upp jobbet och fråga om jag tagit choklad. På jobbet sa dom att det var sant, så poliserna antog att jag dragit i mig nån sjuttis på vägen hem.
Då fick jag nog och spöade upp poliserna så dom däckade, snodde deras pistoler och drog i 120 km hem.

Nej det här var förstås ren lögn. Förutom att jag faktiskt var i en poliskontroll och fick visa körkort och blåsa.
Polisen som var en tjej, härligt, var trevlig och skrattade när jag log lite tokigt samtidigt som hon jämförde med körkortet.
Imorgon börjar jag 7, borde vart i säng för länge sen. Men det blir nu det. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar