torsdag 15 oktober 2009

Det ringde på dörren vid 10 imorse och jag såg ut som skit och orkade inte öppna. Tänkte att det endast finns två alternativ på vem det skulle kunna vara, som plingade två gånger och jättekort.
Den ena möjligheten var att det skulle vara Johan O som kom och skulle snacka lite skit, vilket jag inte riktigt pallade då. Den andra var Johovas, jag är ju deras favvis för jag är typ den enda som pratar med dom.
Efter en stund hör jag att personen lägger något i brevlådan. Uhlala, det kanske är nåt hemligt kärleksbrev eller ett blandband eller nåt annat gulligt, tänkte jag.
Men nähädå, vad ligger där, om inte det nya Vakttornet!
Det är härligt att dom har sån koll alltså, jag tror nämligen inte att dom slänger in broshyrer till vem som helst. Varje gång jag öppnat när dom kommer, står jag kvar och pratar lite. Ser ingen anledning till att skrika "JAG ÄR INTE INTRESSERAD!" eller ljuga ihop att man är satanist eller något annat löjligt, utan vi brukar ha trevligt, jag och dom gamla damerna.
Även om jag inte är intresserad av deras trosuppfattning (höhö, roligaste ordet inom religion), så tänker jag att dom blir nog glada iallafall. Det är nog inte så många som stannar upp för deras skull.
Nu kom jag på att dom kanske BARA kommer till mig! De kommer ganska ofta faktiskt.
Kanske varje gång det kommit en ny Vakttornet.
Jaja, det gör inget. Jag gillar att vara trevlig.

2 kommentarer:

  1. Vad fint av dig! Det skadar ju verkligen inte att vara trevlig om det enda man får för det är en Vakttornet i brevlådan. Kan nog ändå vara rätt underhållande läsning, tror jag! :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt också att när man trycker på handikappssymbolen när man kommenterar och ska skriva in bekräftelseordet så börjar nån att tala i tungor. Mycket spännande!

    SvaraRadera