fredag 2 oktober 2009

Härligt att min syrra är musiklärare, hon har nämligen notböcker som får en att minnas mellanstadiets Storsjung! Så nu när jag sitter och väntar på att hon ska sluta jobba, har jag tagit fram gitarren och sjungit bl.a. Fredslåten, Fantomens brallor, Sjörövar-Fabbe, Mugge-Bigge och såklart Nu går sista visan! Har medvetet låtit bli Om du har ett äpple som jag redan vid 9års ålder tyckte var dålig.
Om typ en timma drar syrran och jag iväg, härligt!
Det grämer mig lite fortfarande att vi var tvungna att åka denna helg när Elin kommer, men jag får väl ta mitt förnuft och mod till fånga och hälsa på na i Sthlm snart!
Nu ska jag nog leta upp någon riktigt härlig låt på spotify och skråla med.
Hörs, puss

1 kommentar:

  1. Åh, kan du inte "göra en Hanna" och filma medan du plinkar lite på en gitarr så att man får höra de där goa bitarna igen!

    Mugge-bigge! Hade alldeles glömt bort! Härligt!

    SvaraRadera