fredag 23 oktober 2009

Igår blev jag förbannad två gånger. Sådär på riktigt förbannad så man känner hur det bara exploderar i kroppen. Första gången var när det var på VeteranTV om en gammal man som kom ut som bög, vid typ 5oårs-åldern. Innan dess hade han såkart skaffat fru, barn och hela skiten, som man var tvungen till förr i tiden. Men efter han kommit ut ur garderoben, sa hans familj upp bekantskapen. Blir så jävla arg på sånt! Jag tänker inte sitta och argumentera varför, det hoppas jag man fattar ändå.
Andra gången var när jag kollade facebook faktiskt.
En god nyhet för gårdagen var ju att samkönade par får vigas i kyrkan, härligt tycker jag! Äntligen ett steg i rätt riktning, mot ett mer rättvist och jämställt samhälle.
Det dåliga med detta är såklart alla som är emot detta beslut. Som tex min kusins man! Pastor är han, så det förvånade inte JÄTTEmycket att han var emot det, men inte fasen måste man skriva det som en fucking status på facebook för det.

I ren protest skrev vi syskon att vi tyckte det var ett UNDERBART beslut, som våran status. Efter detta uppdaterade pastorn sin status med ett ironiskt inlägg om hur han skulle starta en grupp för män. Att det är orättvist att det bara är kvinnor som ska föda barn, det borde vara en mans rättighet också.
Så löööjliiiiigt så jag dånar. en vuxen man som "skämtar" om ett mer jämställt Sverige.
Alla har lika värde, var det inte så Jesus sa? Nänä, men det kan man ju anpassa lite efter situationen.
Fuck you konservativa assholes, man kan faktiskt gå mot nya tider, även om man är troende.


Oj vad argt det blev.

Därför måste jag tipsa om en härlig serietecknare. Jädrigt roliga och smarta grejer.
Jag länkar till Nanna Johansson, fulheten på länklistan där till höger, så ni kan kolla på aaaallt!
Nu måste jag duscha.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, hade gått ur kyrkan med en gång om de röstat nej. Förövrigt är jag nog lite småkär i Nanna som ju även är med på P3.

    SvaraRadera