söndag 29 november 2009

ont på halsen

Ja det blev en fin kväll!
Lugn och härlig. Joar Emmy jag och senare Rille, pratade, kollade skolkatalog, lekte Skrivleken och drog ner på Lilla. Träffade fint folk där och kände att jag hade en human mängd alkohol i kroppen för en gångs skull.
Hände läskig sak på vägen hem dock. Vid tågstation kom en amulans (utan tut och inte ens fort), nån kille låg på marken och hans kompis var helt knäpp så ambulanspersonalen sa åt honom att dra därifrån. Det gjorde han inte, han skrekgrät och kallade dom för Jävla idioter. När ambulansen åkt iväg ropade han efter någon Emma. Han frågade vem jag var och kom fram till mig, mitt i ansiktet och snackade om hans kompis som dog. Dumt nog så sa jag "jag tror inte han dog faktiskt" och han blev fly förbannad, tog tag i min halsduk som jag hade virat ett varv runt halsen och drog åt så jag inte fick någon luft.
Som tur var hade jag sällskap av Niklas och Rille som slet bort honom och jag hamnade i något slags chocktillstånd. Har ont på halsen idag. Känns som ett stort blåmärke, men det syns inget.
Tänkte på det idag. Hade jag varit själv kanske jag inte hade levt idag.
Äh, dramadrama. Folk är dumma i huvudet.
Hade en fin morgon iallafall.
Hoppas jag blir trött snart, det vore skönt.
Snart ringer syrran, sen blir det nog bingen. Godnatt.

1 kommentar:

  1. Jävla folk det finns då! Tur att du hade sällskap! <3

    SvaraRadera